E-Bülten Üyeliği

Terakki Vakfı ve Okullarından gönderilen her türlü haber, bilgi ve tanıtım içeriklerinden bu forma yazdığım elektronik ileti adreslerim aracılığıyla haberdar olmak istiyorum.
KAPAT

Terakkili Geleceği Yapılandırır

Terakkili Gençler Dünyalarında Değişim Yaratıyor



Terakkili gençler Küresel Sorunlar Ağı (Global Issues Network - GIN) Kulubü’nde dünyayı daha iyi bir yer yapmak için çeşitli okul ve ülkelerde yapılan konferanslarda bir araya geliyor. Bu konferanslarda Politika, İnsan Hakları, Çevre, Hayvan Hakları gibi çeşitli konularda dünya sorunlarını tartışıyor, çözümler üretiyor. Paylaşılacak bir fikri, anlatılacak bir hikayesi ve iyiye doğru değişim için çağrısı olan ana konuşmacılarla tanışıp onları dinleme fırsatı yakalıyor. Uluslararası konferanslarda edindikleri bilgileri ve kendi sunumlarını öğretmenleri ve arkadaşlarına da anlatmak için Terakki’de GIN Günü organize ederek, küresel problemleri arkadaşlarıyla birlikte ele alıyor.

Terakkililer sorumluluklarını yerine getirirken, geleceği yapılandırıyorlar.

Lise hayatlarının ilk yıllarından itibaren GIN Kulübü’nde olan ve yurt dışındaki konferans sunumlarıyla Terakki’yi temsil eden öğrencilerimiz, mezun olurken GIN Kulübü çalışmalarının onlara neler kattığını kaleme aldı:

Bengisu Şimşek
Küçük adımlarla ilerlediğim hayatımda, GIN benim için büyük bir adım oldu. Henüz 8. sınıftayken başladığım bu yolculuk, ne yazık ki bu sene son buluyor. İlk başlarda felsefesini tam olarak kavrayamamış olduğum bu konferans, her sene yeniden "özgürlük alanı" olmaya başladı benim için. Her gün yaşadığım, gördüğüm ve durdurmak istediğim birçok sorun vardı. GIN’de bu sorunları tanıtma fırsatım oldu. Kendimle birlikte kültürümü de taşıdım gittiğimiz yerlere. Kültürüm, başka kültürlerle birleşerek yeni bir bütüne doğru evrildi. Her sene iple çekerek beklediğim mart aylarının benim için anlamı yalnızca bir "konferans" olmaktan çok öte. Lise hayatımı geride bırakmak bir zorunluluk ama GIN hep benimle olacak. Gittiğim yerlerde, yeni okulumda herkese gururla tanıtacağım bir kulüp benim için. Her gün daha da derin bir karanlık içerisine gömüldüğünü düşündüğüm dünyayı kurtarmanın tek yolu, konuşmak. "Konuşabilmek". Sözlerin değerinin asla yadsınamayacağını bana gösteren birçok insanla tanıştım GIN sayesinde. Artık kelimeler benim için daha değerli, umudum daha güçlü. Dünyanın bir yerlerinde beni anlayanlar var!

Elif Erdoğan
Global Issues Network kulübüne girmemi en büyük etkileyen şey ilkokulda karşıma çıkan “empati” kelimesiydi. Bu kelime dünyanın öbür ucunda tanışmadığım, benle aynı şeyleri yaşamamasına rağmen insanlara karşı duyarlı olmamı hatırlattı. Bununla beraber GIN Kulübü, evrensel niteliğe sahip sorunlara karşı harekete geçebilecek bir platform sağlamış oldu. 

Bu kulüpte edindiğim hem okul içindeki arkadaşlarım hem konferansta edindiğim arkadaşlarım benim ideallerimi somutlaştırdı ve nasıl başkaları bana bir şey katabiliyorsa ben de birisine dünyanın farklı bir noktasında olmasına rağmen onlara bir şey katabileceğimi öğretti. Küresel sorunların günümüzde ne kadar modernleştiğimize inansak dahi karşımızda olduğunu ve kolektif bir bilinç oluşturmadan bu sorunları çözmekte güçlük çekeceğimizi gördüm. “Think globally, act locally” (Küresel düşün, lokal harekete geç) mottosu olan GIN sayesinde küresel sorunları çözmekte kolektif bir hareketin parçası oldum ve bunla beraber kendi eleştirel bakış açıma çok şey katmış oldum. Bunun en güzel örneği en son Lüksemburg konferansındaki “Yandaş Medya” sunumumuz oldu. Sunum sonrası Almanya’da Medya dersi veren bir öğretmen sunumumuzu çok beğendiğini söylemişti ve konferans sırasında tanıştığım Koreli, Almanya’da yaşayan arkadaşımın yandaş medyanın insanları bu kadar etkileyebileceğini düşünmediğini bunun gerçekten küresel bir sorun olduğunu ve bana bu konu hakkında nasıl harekete geçebileceğini sormuştu. Ayrıca sunum sırasında yarı Türk, yarı Alman olan arkadaşımızın Türkiye’de olan önemli haberlerin asla Alman medyasına yansımadığını, bu konu hakkında üzgün olduğunu belirtmişti. Bu GIN’in bana yaş, ırk, cinsiyet fark etmeden insanları küresel sorunlar hakkında bilinçlendirebileceğimizi, sahip olduğumuz potansiyeli uygulayabileceğimiz bir platform olduğunu kanıtlayan bir gün olmuştu.

Diğer GIN Kulübü öğrencilerimizin deneyimlerini ve görüşlerini okumak için tıklayınız.

Terakkili Geleceği Yapılandırır

Öğretmenlerimiz; doku kültürü laboratuvar çalışmalarını çeşitlendirmek, moleküler biyoloji alanında çalışmaları takip etmek ve bu alanda proje ve etkinlikler geliştirebilmek için alanında uzman kişilerle buluşarak çeşitli teorik ve uygulamalı eğitimler alıyor. Ders, proje ve kulüp çalışmaları doğrultusunda öğrencilerimizin de katıldığı bu eğitimler “Doku kültürü çalışmalarının genel tanıtımı ve çalışma zorlukları”, “Doku kültürü laboratuvarının ve malzemelerinin değerlendirilmesi”, “Doku kültürü laboratuvarının derslere ve projelere entegrasyonu”, “Doku kültürü uygulama teknikleri” ve “Adli tıp ve uygulamaları” gibi konularla çeşitleniyor.

Biyoloji Kulübümüzün çalışmaları; tavuk etlerindeki antibiyotiğin azaltılmasından biber fidelerini alternatif yöntemlerle büyütme ve geliştirmeye, acil yaralanmalarda acının hafifletilmesine kadar geniş bir yelpazeye yayılıyor.

Ayrıca Terakkili öğrenciler; tarımda kimyasal gübre ve aşırı ilaç kullanımına karşı geliştirdikleri iki ayrı sistemle topraksız tarım, çeşitli bitki ekstratları ile böbrek taşlarını kırmak için alternatif tedavi yöntemlerinin üretilmesi gibi konular üzerinde de çalışıyor.



Moleküler Biyoloji ve Tıp Kulübümüz, bu yılki “Adli Tıp” temasına uygun olarak “Kan Analizi”, “Tanık İfadeleri” “Ayak İzi Tespit Yöntemleri”, “Doku Kültürü Kimyasal Süreçleri” ve “Toprak Analizi” gibi birçok çalışma yaparak zengin bir deneyime sahip oldular.

Lise öğrencilerimiz İlayda Veziroğlu (11 A) ve İremsu Şar (12 A), doku kültürü laboratuvarı ve doku kültürü tekniklerini kullanarak gerçekleştirdiği TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu) projesiyle 48. Liseler Arası Proje Yarışmasında Marmara Bölge sergisine seçildi. Projenin ismi: “Doku kültürü ortamlarında tüm aseptik şartlar sağlanmasına rağmen oluşan bakteriyel ve fungal kontaminasyonların Thymbra spicata, Olea europaea linnaeus bitkileri ve Eisenia foetida kompost çayı kullanılarak azaltılması.”



Bunların yanı sıra Avrupa Birliği’nin gençlere yönelik düzenlediği uluslararası SciChallenge Yarışması “Food Recycling” konusu çerçevesinde lise öğrencilerimiz Elifcan Beyazıt (11 C) ve Zeynep Mavi Mercan (11 IB H), “Earthworms Are Working!” adlı bir çalışma gerçekleştirdi. Bu çalışmayla atık geri dönüşümüne dikkat çekmek ve tonlarca atık besinin sürdürülebilir çevre ve sürdürülebilir enerji için kullanılabilir hale gelmesini sağlamayı amaçladılar.

Terakkili Düşlediğini Yapar

Hayal güçleriyle alabildiğine cesurlar

Terakkili, düşüncelerini özgür bırakıp kendi seçeneklerini yaratmayı, zengin hayal gücüyle çıktığı düşünsel yolculuğunda zamanı değiştirmekten korkmamayı anaokulunda öğrenmeye başlıyor. Daha sonra, bilim, teknoloji, edebiyat ve sanat alanlarında çeşitli etkinliklerimizle yaratıcılıklarını ortaya çıkaran çocuklarımız, bağımsız düşünmekten aldığı doyumla kendi dünyasının renkli katmanlarında özgün hikâyelerini dolaştırıyor, bunları değişik formlarda dışa vuruyor. Farklı sanat disiplinleriyle kendini ve çevresini anlayıp yorumlama becerisi kazanırken, duygu ve düşüncelerini ifade etmenin yollarını keşfediyorlar. Olay ve nesnelere karşı bakış açılarını genişletip proje ve çalışmalarında işledikleri konulara yeni yaklaşımlar geliştiriyorlar.

Anaokulundan itibaren öğrencilerimiz, Çizgi Film Atölyemizde hayallerini çizgiyle birleştiriyor, ürettiği birçok çizgi filmi mobil uygulamalara dönüştürüyor. Stop Motion Atölyemizde kuklalar tasarlayıp animasyonlar oluşturuyorlar. Bu çalışmaların senaryosundan çizimine ve seslendirmesine kadar her aşamasını üstleniyorlar. Grafik Animasyon, Teknoloji ve Tasarım derslerinin yanı sıra 3D Tasarım, Lego Robot ve Maker kulüplerimizde, üç boyutlu objeler modelleyip bu objeleri 3D yazıcıyla üretiyor, lego ve maker setleriyle araçlar yapıp programlıyorlar. Bütün bunlar olurken, paylaşma, empati kurma, analitik düşünme becerileri ve sorumluluk duyguları güçleniyor. Küçük yaşta yapmak istediği bir işi planlayıp hayata geçirmeyi deneyimliyor; hayallerinin gerçekleşebileceğini görüyorlar. Yapabileceklerine inanıyorlar.

Terakkili düşler. Somutlaştırır. Yapar.

Araştırmacı ve sorgulayıcı tutumundan asla vazgeçmeyen öğrencilerimiz, edindiği bilgiyi başka disiplinlerle ve günlük yaşamla ilişkilendiriyor. Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek, var olanı ve yeniyi keşfediyorlar. Iraksak düşünce biçimiyle bir konuya çok yönlü bakıyor ve bilgiyi farklı alanlardaki yaklaşımlarla yorumlayarak yeniden inşa ediyorlar. Bir soruna alışılmışın dışında etkili çözümler üretirken, içinde yaşadığı çevreyi, doğayı ve dünyayı gözetiyorlar. Buna hayal güçleri ve yaratıcı zekâlarını ekleyerek, kutu oyunlarından elektrikli otomobillere, 3 boyutlu tasarımlardan robotlara kadar çeşitli birçok ürün icat edip
geliştiriyorlar. Bu ürünlerle yarışmalara katılıyorlar.

Petrole dayalı geleneksel ulaşım araçlarından daha verimli, daha çevreci ve daha akıllı araçlara geçmek için Levent Yerleşkemizden Team TERAKKİ, 2004 yılından beri çalışmalar yapıyor. Kendi tasarladıkları elektrikli araçlarla yarıştıkları Shell Eco-marathon’da 2005'ten bu yana her yıl yarışmayı başarmış tek Türk takımı. Ayrıca, Tepeören Yerleşkemizden Turbo TERAKKİ ve Levent Yerleşkemizden Team TERAKKİ, 2015 yılında ilk kez gerçekleşen “Shell Eco – marathon Türkiye” yarışmasındaki başarılarıyla İnovasyon Haftası’nda Takım Ruhu Ödülü ve OİB (Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği) Özel Ödülü aldı. Pistte yarışan tek lise takımı Team TERAKKİ ise 3.  oldu.

Oyun Mühendisliği Kulübü öğrencilerimiz, dünya oyun tarihinde mihenk taşı olmuş, kart ve tahta oyunlarının matematiksel yapıları, kuralları ve heyecan düzeylerinin analizini yapıyor. Uluslararası standartlarda kutu ve kart oyunları geliştiriyor. Bununla birlikte, bilim ve teknoloji alanında çözüm becerilerini geliştiren FLL (FIRST LEGO League) yarışmasında da yılın temasına uygun robot ve düzeneklerle projeler üretiyor. Levent Yerleşkemizden ilkokul Maker Kulübü öğrencilerimiz, Bilim Kahramanları Derneği’nin bu sene “Akıllı Kullanım” teması kapsamında 16 Nisan’da düzenlediği Minik Bilim Kahramanları Buluşuyor/Junior FIRST LEGO League (Jr. FLL) Fuarı’nda Sihirli Ellerin Tasarımı ödülü aldı. Bu ödülü almayı çöp sorununa çözüm üretmek için oluşturdukları motorlu LEGO modeliyle başardılar.

Ayrıca, Terakkili öğrenciler ve mezunlar, geçtiğimiz yıl düzenlenen İstanbul Mini Maker Faire’de kendi projelerini sundu. Bu projelerin arasında; bilgisayarda tasarlayıp 3 boyutlu yazıcıda bastıkları otomobil modelleri ve hayvan türleri, lazer kesimle kartondan yaptıkları kirigami binaları, elektronik elektroskop, güneş enerjili objeler ve dronelar gibi çeşitli birçok çalışma yer aldı.

Bu sene de öğrencilerimizin maker çalışmalarında tasarlayıp yaptıkları ürünlerle Terakki’de bir Maker Sergisi gerçekleşti. 


Amerika’da “Kendin Yap (Do It Yourself) yaklaşımıyla başlayan ve dünyanın her yerine Mini Maker etkinlikleriyle yayılan Maker Hareketi (Maker Movement), kek yapımından salon dekorasyonuna, kolye tasarımından robot üretimine kadar çeşitli birçok alanda bireyleri kendi ürünlerini tasarlayıp geliştirmeleri konusunda teşvik ederek, fikirlerini gerçekleştirmelerini sağlıyor.



SİZİ BİZ ARAYALIM

SİZİ BİZ ARAYALIM

Çocuğunuzu kaydettirmeyi düşündüğünüz okul aşağıdakilerden hangisidir?

Anaokulu
İlkokul
Ortaokul
Lise

Kaydettirmeyi düşündüğünüz okul yerleşkesi hangisidir?

Levent
Tepeören

Kaydettirmeyi düşündüğünüz sınıf hangisidir?

Terakki Vakfı ve Okullarından gönderilen her türlü haber, bilgi ve tanıtım içeriklerinden bu forma yazdığım elektronik ileti adreslerim aracılığıyla haberdar olmak istiyorum.