Fen Bilimleri Bölümü, Atatürk ilke ve inkılapları ışığında sorumluluk sahibi, çok yönlü, inisiyatif alabilen, yaşam boyu öğrenen, özgüvenli, toplumsal olaylara ve çevreye duyarlı, dünya vatandaşı bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerimizin problem çözme, analitik düşünme, bilgi okuryazarlığı, veri okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, sürdürülebilirlik okuryazarlığı becerilerini geliştirebilmeleri; çağdaş dünyanın ileri teknolojisini ve bilgi birikimini yakalayabilmeleri için laboratuvar uygulamaları, projeler, etkinlikler, bilimsel araştırma süreçleri ve farklılaştırılmış öğrenme yöntemleriyle derslerimiz işlenmektedir.
Hedeflerimiz
Öğrencilerimizin,
- Çocukluktan getirdikleri merak duygularını korumak; araştıran, sorgulayan, sebep-sonuç ilişkisi kurabilen, yorumlayabilen bireyler olarak yetişmesini sağlamak,
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerinin gelişimini desteklemek,
- Yaşam boyu öğrenen, öz düzenleme becerileri gelişmiş, özgüvenli bireyler olmalarını sağlamak,
- Yükseköğretime ve hayata hazırlanma sürecine destek olmaktır.
Öğretim Uygulamalarımız
Fizik, kimya ve biyoloji derslerinde öğrenme ortamları, öğrencinin aktif olarak rol alabileceği, düşüncelerini özgürce paylaşabileceği ve sosyal-duygusal becerilerin gelişiminin destekleneceği şekilde tasarlanır ve uygulanır. Öğrenmelerin kalıcı olması ve öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına göre gerçekleştirilebilmesi için öğrenme süreçlerinde interaktif sunumlar, simülasyonlar, animasyonlar ve web araçları etkin olarak kullanılır. Öğrencilerin yorumlayabilme, sebep-sonuç ilişkisi kurabilme, bilgiyi farklı alanlara transfer edebilme, farklı alanlardaki bilgileri birleştirebilme ve bilgileri günlük yaşamla ilişkilendirme becerilerini geliştirebilmek ve bütüncül bir bakış açısı kazandırmak için farklı yöntemler kullanılır.
Derslerimizde öğrencilerin ilgi ve merakını korumak ve geliştirmek, konuların günlük hayatla ilişkisini kurabilmek için laboratuvar uygulamalarına önem verilir. Güvenlik standartlarının tam olarak sağlandığı fizik, kimya ve biyoloji laboratuvarlarımız, üniversite düzeyinde donanımlı öğrenme ortamları sunmaktadır. Laboratuvarlarımızda grup ve bireysel deney çalışmaları yapılır, yapılan deney çalışmalarının raporları bilimsel ölçütlerle değerlendirilir ve öğrencilere geri bildirimler verilir.
Öğrencilerimizin akademik gelişimlerini takip ederken fen bilimleri alan becerileri, kavramsal beceriler ve üst düzey düşünme becerilerine yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları kullanılır. Bu amaçla, yazılı sınavların yanı sıra izleme sınavları düzenlenir ve düzenli olarak verilen pekiştirme ödevleri ile takip edilir. Bu uygulamaların sonuçlarından yola çıkılarak ihtiyacı olan öğrencilerimizle bireysel ya da grup olarak destekleme çalışmaları yapılır. Akademik olarak zorlanmayan öğrencilerimizin derslere karşı ilgi ve merakını koruyabilmek için alternatif materyaller hazırlanır, bu öğrencilerimiz daha üst düzeye çıkabilmeleri için desteklenir.
Tüm sınıf düzeylerinde MEB tarafından yayımlanan öğretim programları dikkatle incelenerek uygulanır. Bunun yanı sıra, MEB tarafından hazırlanan ya da yayımlanan kaynakların sınıf içinde kullanılmasına ve öğrencilerin bu kaynaklara yönlendirilmesine önem verilir.
Yükseköğretime geçiş sürecinde 12. sınıf öğrencilerimizle yapılacak çalışmalar, öğrencilerimizin dışarıdan bir desteğe ihtiyacı olmayacak şekilde planlanır; ders dışında bireysel ve küçük grup çalışmaları yapılır. İzleme sınavları, deneme sınavları ve alan sınavları ile öğrencilerin akademik gelişimleri düzenli olarak takip edilir.
Fizik, kimya ve biyoloji kulüplerimizde öğretmenlerimiz rehberliğinde proje çalışmaları yürütülür. Öğrencilerimiz geliştirdikleri projelerle ulusal ve uluslararası yarışmalara katılırlar. Bunun dışında, kulüp çalışmalarımızda öğrencilerin bilime olan merakını destekleyici deneyler yapılır ve sosyal sorumluluk projeleri için çalışmalar gerçekleştirilir.
Ders ve kulüp çalışmalarının yanı sıra öğretim programlarına uygun olarak üniversitelerden davet edilen bilim insanları tarafından verilen seminerlerle öğrencilerimizin bilime olan merakı desteklenir ve öğrencilerimiz güncel konular hakkında bilgilendirilir. Bilimsel gelişmeleri yerinde öğrenmenin öneminden yola çıkılarak yurt içi ve yurt dışı geziler ve seminerler düzenlenir.