Türkçe dersleriyle öğrencilerimizin:
- Dinlediklerini, izlediklerini anlayan ve yorumlayan,
- Kendilerini söz, yazı ya da görsel sunularla amaca uygun olarak ifade eden,
- Okuma alışkanlığını ve zevkini kazanarak sözcük dağarcıklarını zenginleştiren,
- Estetik duyguları gelişmiş,
- Edebiyat yoluyla yerel ve küresel kültürleri tanıyan,
- Bilimsel eleştiri yapabilen, doğru, yapıcı, yaratıcı düşünme yollarına sahip bireyler olmaları hedeflenir.
Türkçe dersinde etkinlikler, diğer disiplinlerle ve günlük yaşamla bağlantı kurularak işlenir. Tüm çalışmalarda öğrenci merkezli yaklaşım esas alınır. Hayat Bilgisi PYP üniteleri ile bağlantılı içeriğe sahip kitaplar seçilir ve ünitenin işlendiği süre boyunca okunur. Sınıf içinde gerçekleştirilen etkinlikler, yazarlarla yapılan söyleşiler ve atölye çalışmaları ile okunan kitaplar değerlendirilir. Masal, fabl, öykü, şiir, anı türlerinde metinler okunur. Seçilen metinler, tür özelliklerine göre incelenir. Dil bilgisi kuralları bu metinler aracılığı ile sezdirilerek öğretilir. Şiir, öykü, masal yazma çalışmaları yapılır.
Öğrencilerimizin yazılı, görsel ve işitsel kaynakları bilgi aracı olarak doğru ve etkin kullanmaları önemlidir. Bu nedenle okul kütüphanemizde kitap okuma, araştırma yapma ve bilgi okur-yazarlığı çalışmalarına yer ayrılmıştır.