Hayal gücü ile çizgiyi, eğitimin ve öğretimin bir aracı yapan Terakki, 1998’de bir çizgi film stüdyosu kurarak başladığı Klasik Animasyon Eğitimiyle, 2007’de ise stop motion animasyon atölyesiyle Türkiye’de ilkleri gerçekleştirdi.

Anaokulu 6 yaş gruplarında eğitimin bir parçası olan çizgi film çalışmaları, ilkokul 1 – 4. sınıf öğrencilerimiz için seçmeli etkinlik dersi olarak devam eder. İlkokul 3. sınıf öğrencilerimiz, stop motion animasyon eğitimini Görsel Sanatlar dersiyle dönüşümlü ders olarak alırken, isteyen ilkokul 4. sınıf öğrencilerimiz seçmeli etkinlik çalışmalarında bu eğitimi sürdürürler.

Terakkililer küçük yaşta “çocuk hakları”, “çevre”, “hayvan hakları” ve “farklılıklara saygı” gibi çeşitli birçok konuyu ele aldıkları çizgi film ve stop motion animasyonların senaryosundan kukla yapımına ve seslendirmesine kadar her aşamasını kendileri üstleniyorlar.

1998 yılından günümüze kadar çizgi film atölyesinde öğrencilerimiz tarafından hazırlanmış çizgi filmler için tıklayınız.

Çizgi Film ve Stop Motion Animasyon Eğitimiyle Terakkili Öğrenciler;

  • Bir önceki hareketin, bir sonraki hareketi etkilediğini algılıyorlar. Bir satranç oyununda olduğu gibi bir sonraki hamleyi yani hareket ve çizimi düşünüp tasarlama becerisi kazanıyorlar.
  • Hareket değişse de renkler, tipler ve biçimlerin değişmediğini görüp nedenini algılıyorlar.
  • Hayal edilen her şeyin, paylaşarak, empati kurarak, birbirlerine destek olarak gerçekleşebileceğini sezip öğreniyorlar.
  • Senaryo yazmayı, senaryonun çizgi film ve stop motion animasyondaki önemini öğreniyor, analitik düşünebiliyorlar.
  • Yakın-uzak, büyük-küçük ve mekan ilişkisini fark ediyorlar.
  • Çevreyi gözlemleme, algılama ve ilişkilendirebilmelerinin sonucunda, düşünme ve üç boyutlu dekor -background- oluşturma yetenekleri de gelişiyor.
  • Sabırla ve titizlikle çalışarak bireysel çalışmanın ekip çalışmasına dönüştürülmesini öğreniyorlar.
  • İzledikleri filmleri iyi, güzel, kaliteli, kalitesiz filmler olarak ayırt etme, senaryo ve kurgusal anlamda yorumlama yeteneklerini ve genel kültürlerini geliştiriyorlar.

Çizgi Film ve Stop Motion Animasyon atölyelerimizde yaptıkları birçok film hem yurt içinde hem de yurt dışında ödüller aldı; Uluslararası Çocuk Filmleri Festivallerinde de gösterime girdi.

Levent Yerleşkemizden ilkokul 4. sınıf öğrencimiz Rüya Erşaylı, 2017 yılında Çizgi Film Atölyemiz için bir logo tasarladı. Çizgi filmlerimizde kullanılmaya başlanan bu logoda öğrencimiz, “Prensesin Şarkısı” adlı müzikal çizgi filmimiz için tasarladığı kuş karakterini kullandı.   

Bilgi Talebi

Bilgi Talebi






    Lütfen formu göndermeden önce " Anaokulu için Sıkça Sorulan Sorular " yazımızı okuyunuz.
     
     

    Lütfen formu göndermeden önce " İlkokul için Sıkça Sorulan Sorular " yazımızı okuyunuz.
     
     

    Lütfen formu göndermeden önce " Ortaokul için Sıkça Sorulan Sorular " yazımızı okuyunuz.
     
     

    Lütfen formu göndermeden önce " Lise için Sıkça Sorulan Sorular " yazımızı okuyunuz.
     
     










    Bu Formda alınan kişisel iletişim bilgileri talep ettiğiniz yerleşke, okul, sınıf seçeneklerine göre kayıt bilgilerinin size iletilebilmesi için talep edilmektedir. Başka bir amaçla kullanılmayacak, 3. Şahıs ya da kurumlar ile paylaşılmayacaktır.)