Öğrenme Geliştirme Merkezimiz, Terakki Vakfı Okullarının vizyon ve misyonu doğrultusunda, okullarımızın eğitim anlayışına uygun olarak kalıcı öğrenmeleri sağlamak amacıyla çalışmalarını yürütür.
Bu doğrultuda Terakki Öğrenme Geliştirme Merkezi;
- Öğrenme süreçlerinin tasarlanması, planlanması, programa uygun öğrenme materyallerinin ve ölçme değerlendirme araçlarının geliştirilmesi,
- Öğrenme çıktılarının değerlendirilip, uygun öğrenme tasarımlarının geliştirilmesinden sorumludur.
Çalışmalarını yürütürken;
- “Yaparak-yaşayarak öğrenmeyi” merkeze alarak “Öğretmeden-öğrenmeye” ilkesi ile hareket eder.
- Öğrenme süreçlerinin planlanmasında, süreçlerle ilgili alternatifli eğitim durumlarının hazırlanmasında, öğretmenlere yardım ve rehberlik eder.
- Öğretmenlerce hazırlanan eğitim durumları için gerekli öğrenme materyallerinin hazırlanması ve geliştirilmesi çalışmalarını yürütür.
- Her türlü öğrenme materyalinin öğrenme sürecinde etkili bir şekilde kullanılması için bölüm ve zümrelere önerilerde bulunur.
- Bölüm/Zümre Başkanı ya da öğretmenlerle birlikte öğrenme materyali temini için saha araştırması yapar.
- Öğrenme tasarımı ve ölçme değerlendirme süreçlerinde meydana gelen yenilik ve gelişmeleri takip eder, bunları kuruma entegre eder.
- Mevcut öğrenme materyallerinin arşivlenmesini sağlar. Bu materyalleri öğretmenlerin kullanımı için hazır hale getirir.
- Sınav ve soru hazırlama hizmeti verir. Bu sürecin yürütülmesinde bölümlere/zümrelere danışmanlık yapar.
- Soru Bankası çalışmalarını koordine eder ve bölümlere soru bankası çalışmalarında danışmanlık yapar.
- Sınavların teknik analizlerini yapar, sonuçları hakkında bölüm/zümre Başkanlarını, öğretmenleri ve okul yönetimlerini bilgilendirir.
- Her yarıyıl sonunda öğrenme tasarımlarının etkisini değerlendirme çalışmalarını planlar ve sonuçlandırır.
- Öğretim sonrası elde edilen ölçme değerlendirme sonuçları ve geribildirimler doğrultusunda ilgili bölüm/zümre ve okul yönetimleriyle birlikte değerlendirme sürecine katılır.
- Öğretmenler tarafından yıl içerisinde belirlenen eğitim faaliyetlerindeki ihtiyaçlara dönük seminer veya atölye çalışmaları düzenler.