
Türkçe dersleriyle öğrencilerimizin;
- Dinlediklerini, izlediklerini anlayan ve yorumlayan,
- Kendilerini söz, yazı ya da görsel sunularla amaca uygun olarak ifade eden,
- Okuma alışkanlığını ve zevkini kazanarak sözcük bilgisini zenginleştiren,
- Estetik duyguları gelişmiş,
- Edebiyat yoluyla yerel ve küresel kültürü tanıyan,
- Bilimsel eleştiri yapabilen, doğru, yapıcı, yaratıcı düşünme yollarına sahip, bireyler olmaları hedeflenir.
Etkinliklerde öğrencilerimizin;
- Dil zenginliğini fark etmelerine ve geliştirmelerine,
- Çeşitli kültürlere dayalı materyalleri incelemelerine,
- Dili, yaratıcı problem çözme ve bilgi alma amacıyla kullanmalarına,
- Eser temelli kitap incelemelerine,
- Anlamak için okumalarına, olanak sağlayacak çalışmalar yapılır.
Sınıf içinde gerçekleştirilen etkinliklerle, yazarlarla yapılan söyleşiler ve atölye çalışmalarıyla okunan kitaplar değerlendirilir.
Öykü, şiir, fabl, dijital metin, medya metni türlerinde metinler okunur. Seçilen metinler, tür özelliklerine göre incelenir. Metinler aracılığıyla kavram odaklı sorgulama çalışmaları yapılır. Noktalama işaretlerinin kullanımı ve yazım kurallarının uygulanması bu metinler aracılığı ile öğretilir. Şiir, öykü ve bilgilendirici metin yazma çalışmaları yapılır.