Yabancı dil müfredatımızda Avrupa Ortak Dil Öğretim Çerçeve Planı (Common European Framework For Language Learning – CEFR) esas alınır ve en son etkili yöntem olarak İletişimsel Yaklaşım (Communicative Learning) sistemi kullanılır. Öğrencilerimiz, CEFR’nin yanı sıra Avrupa Dil Konseyi tarafından kalite ödülü ile belgelenmiş uluslararası standartlarda yabancı dil programı Evaluation & Accreditation of Quality in Language Teaching (EAQUALS) sertifikasına sahip bir eğitim ortamında İngilizcenin yanında Almanca, Fransızca ve İspanyolca öğrenir.

Amaçlarımız

Terakki Vakfı Okullarında öğrencilerimizin Almanca, Fransızca ve İspanyolca dersleriyle;

  • Dünyayı ve farklı bakış açılarını daha iyi tanımalarını, anlamalarını ve hoşgörü geliştirmelerini,
  • Kültürel gelişimlerini hızlandırmalarını ve başka kültürler için farkındalık kazanmalarını,
  • Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olmalarını,
  • Edebiyat ve güzel sanatlar alanlarında gerekli terminolojiyi izleyebilmelerini,
  • Kendi anadilinden başka dillerin konuşulduğu ortamlarda yabancı dilde kendilerini ifade etme becerisini kazanmalarını,
  • Yurtdışında eğitimlerine devam edebilmeleri için gereken özgüveni, sosyal ve iletişim becerilerini geliştirmelerini,
  • Yüksek öğrenimde ve sonraki eğitimlerinde seçkin başarılara imza atabilmelerini,
  • Yabancı dil bilme ayrıcalığıyla liderlik becerilerini geliştirip üst düzey çalışma ortamına katılabilmelerini,
  • Küresel dünyada yer alabilmelerini ve uluslararası platformlarda yaşam boyu öğrenen bireyler olmalarını amaçlıyoruz.

Neden Almanca, Fransızca ve İspanyolca?

Almanca, Fransızca ve İspanyolca dillerinin;

  • Modern diller olması,
  • Tüm dünyada ekonomik, siyasi, turizm, kültür-sanat, bilim-teknik alanlarında yaygın olarak kullanılması,
  • İş bulma aşamasında İngilizcenin yanı sıra Almanca, Fransızca ve İspanyolcanın bilinmesinin bireye üstünlük ve ayrıcalık sağlaması,
  • Almanca, Fransızca ve İspanyolcanın aynı dil grubundan gelmeleri, ortak sözcükler ve temel dil bilgisi yapılarının benzerliğinden dolayı öğrenme kolaylığı sağlaması,
  • Çoğunlukla velilerimizin tercihleri, bu dilleri seçmemize neden oldu.

ALMANCA, birçok Avrupa ülkesinde (Almanya, Lihtenştayn, Avusturya, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Romanya, Rusya, Belçika) konuşulur. Avrupa Birliğinin resmi dillerinden birisi olması nedeniyle Almanca ticari ve ekonomik alanda çok fazla tercih edilen bir dil. Özellikle kimya, tekstil, mühendislik, tıp ve bilim alanında kullanılır. İstanbul’da çok sayıda Alman firması bulunur. Türkiye’nin toplam ithalat ve ihracatında Almanya ile karşılıklı yapılan alışveriş en önemli yeri tutar.

FRANSIZCA,dünyada 5 kıtada yaklaşık 200 milyon kişinin Fransızca bildiği düşünülmekte ve 128 milyon insan Fransızcayı anadili veya ikinci dili olarak konuşmakta. Fransızca moda, tiyatro, yemek kültürü, görsel sanatlar, dans ve mimarlık gibi alanlarda uluslararası dil konumunda. Fransızca; Birleşmiş Milletler, Avrupa Birliği, UNESCO, NATO, Uluslararası Olimpiyat Komitesi, Kızıl Haç, Uluslararası Mahmekeler’in sadece resmi değil aynı zamanda konuşma ve çalışma dili olarak da kabul edilir.

İSPANYOLCA, dünyada 21 ülkenin resmi dili olarak yaklaşık 500 milyon kişi tarafından konuşulur. İspanyolca öğrenmek sadece dil öğrenimiyle sınırlı kalmaz, İspanya ve Latin Amerika’daki farklı kültürleri tanıma ve onları keşfetme fırsatı da yaratır. Sanattan spora, spordan tekstile, tekstilden ilaç sanayisine kadar uzanan geniş bir yelpazede karşınıza çıkan İspanyolca dünyada yaygın olarak kullanılan diller arasında üçüncü sırada yer alır.

Yabancı Dil Öğrenmede Kritik Yaş Özellikleri

Yapılan bilimsel araştırmalarda yabancı dil öğrenmeye küçük yaşlarda başlamanın yabancı dil becerisini artırdığı kanıtlanmıştır. Bu yüzden okulumuzda İngilizce öğretimine Anaokulunda; Almanca, Fransızca ve İspanyolca öğretimine ise seçmeli olarak ilkokul 4. sınıfta başlanır ve lise bitinceye kadar devam edilir.

Yabancı Dil Öğretiminde Temel İlkelerimiz

Okulumuz Almanca, Fransızca ve İspanyolca öğretiminde Avrupa Ortak Dil Öğretim Çerçeve Planı (Common European Framework For Language Learning – CEFR) esas alınır. En son ve etkili yöntem olarak İletişimsel Yöntem (Communicative Approach) kullanılır.

Yabancı dil ediniminde dil bilgisine gerekli önemin verilmesinin yanı sıra, öğrencilerimizin öğrendiklerini nerede ve nasıl kullanacaklarını bilmeleri ve uygulamalı olarak öğrenmeleri sağlanır.

Öğrencilerimiz, dili bir bütün olarak görüp, kurallarını bu bütün içerisinden çıkarırlar. Kullanılan ders araç-gereçleri ve öğretim materyalleri öğrencilerin görsel, işitsel ve dokunsal zeka gereksinmeleri dikkate alınarak orijinal ya da orijinaline benzer şekilde hazırlanır. (TV, radyo programları, dergiler, gazeteler gibi).

Sınıf içi uygulamalar ve ders içi etkinliklerde öğrencilerimizin yabancı dili kullanacakları sosyal ortamlar gerçekçi olarak yaratılır. Öğretmenin asıl görevi de bu tür gerçekçi ortamları ve materyalleri hazırlamak ve bu etkinliklerin uygulanmasında öğrencilere rehberlik etmektir. Ders içi etkinliklerde öğrencilerimiz kendi gerçek düşünce ve duygularını açıklama ve yabancı dili farklı bir ortamda bir “araç” olarak kullanma olanağını bulur. Öğrencilerimizin dili deneme – yanılma yoluyla öğrenmeleri teşvik edilerek konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeleri amaçlanır.

Buna göre; dil, bir anlam açıklama dizgesidir. Dilin birincil işlemi etkileşim ve iletişimdir. Dilin birincil birimleri yalnızca dilbilgisel ve yapısal özellikleri değildir. İletişimsel yaklaşımda herhangi bir beceriye öncelik tanınmaz. Öğrencilerimizin dinleme, okuma, konuşma ve yazma alanlarının tamamında hedeflenen iletişimsel yeterliliğe ulaşması amaçlanır.

Mümkün olan her an, gerçek hayatta kullanılan dil öğrencilerimize sunulur. Asıl amaç her zaman gerçek dil kullanımı olduğundan, öğretmen gerçek iletişime olanak tanıyacak durumlar yaratır.

Öğrencilerimize düşüncelerini ve görüşlerini ifade edebilme fırsatı verilir; ilk günden itibaren öğrenme sürecinde yaptıkları hatalar, iletişimsel yeti kazanma sürecinin doğal sonucu olarak görülür. Ancak, öğrencinin başarısında, iletişim kurarken akıcılık kadar doğruluk da önem kazanır. Öğrencilerimiz, öğretmenden çok kendi aralarında iletişim içindedir. Öğretmen ise bağımsız bir grup bireyi gibi davranıp, gruplara yardımcı olur.

Öğrencilerimizin yabancı dili kullanabileceği durumlar (seyahat, tanımlama, bilgi isteme, kabul ya da reddi bildiren durumlar) ve konuşma ihtiyacı duyacağı konular (kimlik, eğitim, alışveriş, ilgi alanları) müfredatı oluşturur.

Genellikle projeye dayalı (task-based), interaktif ve öğrenci merkezli etkinlikler yapılır. Hiç bir yaklaşım tek başına yeterli olmadığından diğer dil öğretim yaklaşımlarından da yararlanılır.

Ders Saatleri

Almanca / Fransızca / İspanyolca

  • 5. Sınıflar, 2 saat
  • 6. Sınıflar, 4 saat
  • 7. Sınıflar, 4 saat
  • 8. Sınıflar, 2 saat

Hedeflerimiz

Okulumuzun ortaokul 8. sınıfını bitiren bir öğrencimiz, sunulan öğretim programının gereğini yerine getirdiği takdirde Avrupa standartlarında A2 düzeyinde ALMANCA/FRANSIZCA/İSPANYOLCA becerisine sahip olması hedeflenir. Buna göre:

Dinlediğini Anlama: Kendisini doğrudan ilgilendiren konularla ilişkili kalıpları ve çok sık kullanılan sözcükleri anlayabilir.(Örneğin, en temel kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel çevre, meslek). Kısa, net, basit ileti ve duyurulardaki temel düşünceyi kavrayabilir.

Okuduğunu Anlama: Kısa ve basit metinleri okuyabilir. İlanlar, kullanım kılavuzları, mönüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük metinlerdeki genel bilgileri kavrayabilir ve kısa kişisel mektupları anlayabilir.

Karşılıklı Konuşma: Bildik konular ve faaliyetler hakkında doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve alışılmış işlerde iletişim kurabilir. Genellikle konuşmayı sürdürebilecek kadar anlamasa da kısa sohbetlere katılabilir.

Sözlü Anlatım: Basit bir dille ailesini ve diğer insanları, yaşam koşullarını, eğitim geçmişini ve son işini betimlemek için bir dizi kalıp ve tümceyi kullanabilir.

Yazılı Anlatım: Kısa, basit notlar ve iletiler yazabilir. Teşekkür mektubu gibi çok kısa kişisel mektuplar yazabilir.

Öğretim Uygulamalarımız

Dil öğrenirken “öğrenmeyi öğrenme” çalışmaları

Yapılan çalışmalarda öğrenmeyi öğreten çalışmalara (metin içinden yeni yapıların anlamlarını çıkarma, kendi bilgi eksikliklerini saptayabilme ve giderme, proje hazırlama ve sunma vb.) önem verilir ve bu konunun daha etkin olabilmesi için araştırma çalışmaları yapılır. Öğrencilerimizin öğrendikleri dilde proje hazırlayıp sınıf arkadaşlarına sunması, iş yaşamının gerektirdiği iletişim becerilerini destekleyici niteliktedir.

Yabancı dilde iletişim becerisi kazandırma çalışmaları

Sınıf içi ve sınıf dışında yapılan ders ve etkinliklerde sözel ifadelere önem verilir; öğrencinin sorunlarını halletmede, fikrini belirtmede, bir olayı anlatmada hedef dili kullanması istenir.

Uluslararası sertifika sınavları

Her yıl ikinci dönemde ortaokul 6, 7 ve 8. sınıflardan gönüllü öğrencilerimiz, Almanca, Fransızca ve İspanyolca dillerinde uluslararası A1-A2 sertifika sınavlarına (Almanca: Fit 1- Fit 2 / Fransızca Delf 1 – Delf 2 / İspanyolca Dele 1- Dele 2) girer. Müfredat programlarımız içinde bu sınavlara yönelik çalışmalar da yer alır. istekli öğrencilerimiz sınavlara, ilgili sınav merkezlerinde katılır.

Öğretimde kişiye yönelik araştırma ve iyileştirme çalışmaları;

Çeşitli nedenlerle öğrenme güçlüğü çeken, programın gerisinde kalan veya yabancı dil becerileri çok yüksek olan öğrencilerimiz için ders dışında özel yardım çalışmaları (Eksikleri Tamamlama Programı- Özel Destek Programı) ile öğrenme sürecinde sorun yaşayan öğrenci sayısının düşürülmesi ve bireysel yeteneklerin geliştirilmesi hedeflenir. Bu tür çalışmalar tüm sınıflarda serbest zamanlarda ve ders sonrasında düzenli olarak yapılır.

 

 

 

Kayıt Bilgi Talebi

Kayıt Bilgi Talebi






Lütfen formu göndermeden önce "Lise ön bilgilendirme" yazımızı okuyunuz.
 
 



5.sınıf ve 8.sınıf kontenjanlarımız doludur.








Bu Formda alınan kişisel iletişim bilgileri talep ettiğiniz yerleşke, okul, sınıf seçeneklerine göre kayıt bilgilerinin size iletilebilmesi için talep edilmektedir. Başka bir amaçla kullanılmayacak, 3. Şahıs ya da kurumlar ile paylaşılmayacaktır.)