Türkçe dersinde öncelikle öğrencilerimizin ana dilini bilinçli, doğru ve özenli kullanmaları için farkındalık kazanmaları hedeflenir. Bu doğrultuda ders içerikleri okuma, yazma, konuşma, dinleme becerilerini geliştirecek etkinliklerle hazırlanır. Bu içerikler hazırlanırken öğrencilerimizin günlük yaşamda kullanabilecekleri becerilerin geliştirilmesi amaçlanır.
Her sınıf düzeyinde farklı kazanımlara yoğunlaşılır, 5 ve 8. sınıflar düzeyinde dikey planlama yapılır. Türkçe dersi çalışmalarının odağında eleştirel okuma, sorgulama, yorumlama ile öğrencilerimizin kendilerini sözlü ve yazılı biçimde ifade etme amacı yer alır. Bütün bu çalışmalarla eş zamanlı olarak güncel konuları içeren okuma ve dinleme metinleri, görseller, infografikler kullanılır. Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma etkinlikleriyle öğrencilerimize kendilerini etkili bir biçimde ifade etme becerisinin kazandırılması hedeflenir. Ayrıca Türkçe dersinde “kitap okuma” eylemini sürekli kılmak için kazanımlar, eser temelli çalışmalarla desteklenir.
Türkçe dersi kapsamında ihtiyaçlara uygun olarak seçilen Web 2.0 araçları kullanılır. Öğrenme ortamı sınıfla sınırlı kalmaz ve koridor, bahçe, kütüphane, okuma odası gibi geniş alanlara yayılır.
Etkinliklerimiz:
- Yazarlarla Söyleşi ve İmza Günleri
- Sosyal Etkinlik Kulüpleri
- Hazırlıklı ve Hazırlıksız Konuşma Etkinlikleri
- Farklı Türlerde Yazma Çalışmaları
- Fanzin ve Blog Çalışmaları
- Temel Dil Becerileriyle İlgili Atölyeler / Yarışmalar
- Dinleme ve Okuma Etkinlikleri
- Yaratıcı Drama Çalışmaları
- Törenler ve Gösteriler
- Geziler