Türkçe dersleriyle öğrencilerimizin:
- Türkçeyi seven, doğru, güzel ve etkili kullanan,
- Düşünme, anlama, sıralama, sınıflandırma, sorgulama, analiz etme, sentez yapma becerileri gelişmiş,
- Kendilerini söz, yazı ya da görsel sunularla etkin şekilde ifade eden,
- Metinler arası okuma becerilerini kullanarak söz bilgilerini zenginleştiren,
- Kitle iletişim araçlarıyla aktarılanları sorgulayan,
- Okuma-yazma sevgisi ve alışkanlığı kazanmış,
- Bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve üretme becerileri gelişmiş,
- Edebiyat yoluyla yerel ve küresel kültürleri tanıyan,
- Sosyal, kültürel, estetik ve sanatsal değerlere önem veren,
- Evrensel değerlere saygılı,
- Bilimsel, yapıcı, eleştirel ve yaratıcı düşünebilen bireyler olmaları hedeflenir.
Türkçe dersleri, PYP temaları kapsamında diğer disiplinlerle ve günlük yaşamla bağlantı kurularak planlanır ve işlenir. Kitap ve metin seçimlerinde içeriğin PYP temalarına uygun olmasına özen gösterilir. Seçilen metinler ve kitaplar tür özelliklerine göre ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinliklerle incelenir. Ayrıca şiir, öykü, masal türlerinde yaratıcı yazma çalışmalarıyla desteklenir. Yazarlarla yapılan söyleşiler ve atölye çalışmaları ile okunan kitaplar değerlendirilir. Masal, fabl, öykü, şiir, anı türlerinde metinler okunur. Dil bilgisi kuralları, metin aracılığıyla öğrenme kapsamında sezdirilerek öğretilir. Etkinliklerde öğrenci merkezli yaklaşım esas alınır.
Öğrencilerimizin yazılı, görsel ve işitsel kaynakları bilgi aracı olarak doğru ve etkin kullanmalarını sağlamak amacıyla okul kütüphanemizde bilgi okuryazarlığı dersi ve kitap okuma çalışmaları yapılır.