Ortaokul sürecini kapsayan 11 – 14 yaşları öğrencinin hemen her yönden hızla geliştiği, değiştiği ve şekillendiği dönemdir.
Bu yıllarda tüm programlarımız, onların gelişimlerini desteklemek ve potansiyellerinin en üst sınırına çıkmalarını sağlamak amacıyla öğrencileri birer birey olarak ele alan “öğrenci merkezli-öğrenci ihtiyaçlarından hız alan eğitim anlayışı” ile yapılandırılır. Öğretim programlarımız, çağdaş gelişmeler içinde ele alınarak zenginleştirilir. Derslerin soyut ve ezbere dayalı değil, günlük yaşamın içindeki yeri ile ilişkilendirilerek ölçmeye ve yaşantıya dayalı işlenmesi önemsenir.
Görsel ve işitsel araçlar, öğrenmenin kalıcı izli olmasını sağlama açısından çok önemlidir. Bu noktadan hareketle dersler işlenirken eğitim teknolojilerinden mutlaka yararlanılır.
Öğrencilerimizin akademik gelişimleri kadar sosyal, kültürel, psikolojik gelişimleri de önemlidir. Bu nedenle öğrencilerimizin öğrenim düzeyi ve psikolojik gelişimi sürekli izlenerek, daha iyiye gitmeleri için önlemler alınır, velilerimizle işbirliği sağlanır. Uygulamalarımızda, öğrencilerimizin her alandaki gelişimini birbiri ile ilişkilendirmek ve değerlendirmek esastır. Öğrencilerimiz böylece lise ve üniversite yıllarında kendilerine çok gerekli olacak bilgileri alırken “öğrenmeyi de öğrenirler.”
“Meraklı, sürekli öğrenen, öğrendiklerini kullanabilen, problem çözme becerisi gelişmiş bireyler” yetiştirilebilmesi için eğitim ve öğretimin çok iyi yapılandırılması gerekir.
Bu düşünceyle; öğrenmenin ve sorun çözmenin öğretildiği eğitim programlarımızda, “Araştırma Yoluyla Eğitim” çalışmalarına ağırlık verilir. Eğitim sürecimizde proje çalışmaları çok önemli bir yer tutar. Proje çalışmalarıyla, her sınıf seviyesindeki öğrencilerimizin gelişim özelliklerinin ve araştırma, raporlama, rapor sunma, analitik düşünme, ekiple çalışma gibi becerilerinin gelişimi hedeflenir.
“Üreterek öğrenme” yaklaşımı içerisinde; sadece projelerin değil, bilgi ve diğer ürünlerin de üretilmesi ve paylaşılması çok önemli yer tutar.
“Aktif öğrenme” yaklaşımıyla, öğrencilerimizin öğrenme sürecinde (ders ortamında) aktif rol almaları hedeflenir. Çünkü; biliriz ki öğrencilerimiz ne kadar çok soru sorar, tartışır, deney yapar, gözlem yapar, grup çalışmalarına katılırsa o kadar kalıcı ve doğru öğrenme fırsatları yakalar.
Eğitim Programımızın amacı, tüm insanlığın ve paylaştığımız gezegenin farkında olarak daha iyi ve daha huzurlu bir dünya yaratmaya yardımcı, uluslararası zihniyete sahip insanlar yetiştirmektir.
Öğrencilerimiz şu özelliklere sahip olmak için çalışırlar;
- Doğal meraklarını geliştirirler. Sorgulama ve araştırma yürütme için gerekli becerileri kazanırlar ve öğrenmede bağımsızdırlar. Etkin olarak öğrenmekten zevk alırlar ve bu öğrenme merakı ömür boyu sürer.
- Yerel ve küresel önemi olan kavramları, fikirleri ve sorunları araştırırlar. Böylelikle, kapsamlı ve dengeli dağılmış disiplinler hakkında derin bir bilgi birikimine ve anlayışa sahip olurlar.
- Karmaşık sorunları fark etmek ve sorunları çözmek amacıyla eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanmada inisiyatif sahibidirler. Mantığa ve ahlaka uygun kararlar verirler.
- Bilgileri, düşünceleri birden fazla dilde yaratıcı biçimde, kendine güvenerek ve çeşitli iletişim yollarıyla algılar, ifade ederler. Başkalarıyla etkin ve istekli biçimde çalışırlar.
- Doğruluk, dürüstlük, hakkaniyet, adalet duyguları ile hareket ederler. Bireylerin, toplulukların ve toplumların onuruna saygılıdırlar. Kendi davranışlarının ve bunların sonuçlarının sorumluluğunu üstlenirler.
- Kendi kültürlerini ve kişisel tarihlerini bilir ve takdir ederler. Diğer bireylerin ve toplumların bakış açılarına, değerlerine ve geleneklerine açıktırlar. Farklı bakış açılarını bulmaya ve değerlendirmeye alışıktırlar ve bu konudaki tecrübelerini geliştirmeye isteklidirler.
- İnsanların gereksinimleri, duyguları konusunda hassas ve saygılıdırlar. Kendilerini başkalarının yerine koyabilirler. Hizmete yönelik kişisel bağlılık duygusu taşırlar, başkalarının yaşamları ve çevre üzerinde olumlu bir etki yaratmaya çalışırlar.
- Alışılmadık durumlara ve belirsizliklere cesaretle ve düşünerek yaklaşırlar. Yeni görevleri, fikirleri ve stratejileri keşfetmek için gerekli bağımsız ruha sahiptirler. İnandıklarını savunurken cesur ve anlaşılır olmaya özen gösterir.
- Kendilerinin ve başkalarının sağlığı açısından zihinsel, bedensel ve duygusal dengenin önemini bilirler.
- Kendi öğrenme süreçlerini, deneyimlerini dikkatle ele alırlar. Öğrenimlerini, kişisel gelişimlerini desteklemek için güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirebilirler.