Ulusların geleceği, yetişmiş ve yetişmekte olan gençlerin fiziksel ve ruhsal olgunluğuna bağlıdır.
Uygarlık, bireye verilen önem ve bu önemle bağlantılı olarak ona verilen eğitime dayanır. Eğitimden beklenen, bireylerin yeteneklerini ortaya çıkarmak ve bu yeteneklerin en üst düzeyde gelişmesine yardım etmektir. Bireyleri fiziksel, zihinsel, duygusal ve toplumsal yönleriyle bir bütün olarak yetiştirmek çağdaş eğitimin temel ilkelerindendir.
Hedeflerimiz
Öğrencilerin gelişim özellikleri de göz önünde tutularak, onların kişisel ve toplumsal yönden sağlıklı, mutlu, iyi ahlâklı ve dengeli bir kişilik sahibi, yapıcı, yaratıcı, üretken ve demokratik hayatın temel ilkelerini benimsemiş bireyler olarak yetişmesi hedeflenir.
Beden Eğitimi ve Spor Bölümü olarak öğrencilerin ihtiyaçlarını, PYP ve MEB kazanımlarına göre belirleyerek, fiziksel, ruhsal ve bilişsel gelişimlerine katkı sağlamak adına planlamalar yapılmaktadır.
Öğrencilerimiz;
- Beden eğitimi ve sporla ilgili temel bilgi beceri, tavır ve alışkanlıklar edinmeyi,
- Vücutlarının organ ve sistemlerini, seviyelerine uygun olarak güçlendirmeyi ve geliştirmeyi öğrenmeyi,
- Sinir, kas ve eklem koordinasyonunu sağlayabilmeyi,
- İyi duruş alışkanlığı edinmeyi,
- Ritim ve müzik eşliğinde hareketler yapabilmeyi,
- Milli bayramlar ve kurtuluş günlerinin anlamını ve önemini kavrayabilme ile törenlere katılmaya özen göstermeyi,
- Beden eğitimi ve sporun sağlığa yararlarını kavrayarak, boş zamanlarını spor faaliyetleriyle değerlendirmeye istekli olmayı,
- Temel sağlık kuralları ve ilk yardım ile ilgili bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıklar kazanmayı,
- Tabiatı sevmeyi, temiz hava ve güneşten faydalanmayı,
- İşbirliği içinde çalışma ve birlikte davranma alışkanlığını edinmeyi,
- Görev ve sorumluluk alma, lidere uyma ve liderlik yapabilme becerilerini geliştirmeyi,
- Kendine güven duyma, yerinde ve çabuk karar verebilme özelliklerini kazanmayı,
- Dostça oynama ve yarışmayı, kazananı takdir etmeyi, kaybetmeyi kabullenmeyi,
- Demokratik hayatın gerektirdiği tavır ve alışkanlıkları kazanmayı,
- Spor araç ve tesisleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları gereği gibi kullanmaya özenli olmayı,
- Sağlıklı ve dengeli beslenmenin önemi,
- Yeteneği ve istekleri doğrultusunda sportif branş eğitimine bilinçli olarak yönelmeyi öğrenerek, uygulayarak ve sporun insan hayatındaki öneminin farkına vararak yetişirler.
Öğretim Uygulamalarımız
- Kurallı Takım Oyunları
- Basketbol
- Voleybol
- Hentbol
- Masa Tenisi
- Atletizm
- Yüzme Eğitimi
- Kort Tenisi
- Hemsball
- Temel Cimnastik Çalışmaları
- Beyne Enerji Veren Hareketler
- Juggling
- Oryantiring
- İp Atlama
Ders Dışı Etkinliklerimiz
- Futbol Turnuvası
- Voleybol Turnuvası
- Masa Tenisi Turnuvası
- Basketbol Turnuvası
Okul Takımları Çalışmalarımız
Eğitim öğretim yılının başlangıcıyla birlikte beden eğitimi ve spor dersleri ve yaygın eğitim programlarına katılan öğrencilerimiz, alanında uzman öğretmenlerimiz tarafından yetenekleri doğrultusunda aday ve minik okul takımlarımıza yönlendirilir. Ekim ayı içerisinde okulumuzun fiziki mekanlarının kullanım şartlarına bağlı olarak okul takımı antrenmanlarına başlanır. Okul takımlarımıza seçilen ve başarı gösteren öğrencilerimize ‘Özel Şişli Terakki İlkokulu Okul Takımı Lisansı’ çıkartılmaktadır. Tüm takımlarımız Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından düzenlenen, ilçe ve il genelinde yapılan okullar arası turnuvalara katılırlar, bu müsabakalarda dereceye giren takımlarımız ise bölge müsabakalarına katılır.
Faaliyet Gösteren Okul Takımlarımız:
- Minik Erkek Basketbol Takımı
- Minik Erkek Masa Tenisi Takımı
- Minik Kız Masa Tenisi Takımı
- Minik Kız Voleybol Takımı
- Minik Kız – Erkek Yüzme Takımı
- Minik Erkek Basketbol Takımı
- Minik Kız Basketbol Takımı
- Minik Erkek Masa Tenisi Takımı
- Minik Kız Masa Tenisi Takımı
- Minik Kız – Erkek Yüzme Takımı
- Minik Kız Voleybol Takımı
Derslerimiz her seviyede PYP ve MEB kazanımlarına entegre edilerek hazırlamış olduğumuz müfredatımıza bağlantılı olarak işlenir. Öğrencilerin, ünitelerin ana fikir, sorgulama hatları ve kazanımlarını rahatlıkla anlayabilmeleri için tüm ders materyalleri, onların ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda zenginleştirilerek ve oyunlaştırılarak oluşturulmuştur. Her ünite için hazırlanan planlara Web 2.0 araçları eklenerek spor salonunda projeksiyon kullanılarak dersler yapılmaktadır.